Alla inlägg den 15 januari 2015

Av Anki Svensson - 15 januari 2015 13:31

Hemma hela dagarna & ändå svårt att få tiden att räcka till? Hur går det ekvationen ihop egentligen?
Jag borde väl ha all tid i världen till allt?
Någonstans i den ovannämnda meningen fick jag svaret insåg jag i skrivande stund.

Nåväl, snart dags för nya rutiner. Fått fast anställning inom hemsjukvården. Så Jäkla Nice.
Gissa om jag är lycklig för det? Jo det är jag & ett jobb till i Danmark som jag lägger schema på själv när jag kan & inte kan.....Woop Woop, det går bra nu. :-)
Efter regn kommer solsken. Kärleken & familjelivet blomstrar & vi är om än mer lyckliga ihop nu än i början.
Har verkligen hittat mannen i mitt liv.
Sjukdomen har bromsats upp & inga nya knölar har tillkommit, Operation på G & sen är det bara att tuta & köra.

Jag klappar mig själv på axeln & säger Grymt Jobbat Anki.
Trotsat sjukdomar & elände, kämpat vidare utan att ha lagt mig ner & gett Upp. (Vissa dagar ville jag verkligen det)
Vissa dagar har värken i ryggen (2 Diskbråck) verkligen varit nära att döda mig, tagit mig upp & kämpat vidare med kurser, utbildning & timvik. Kämpat,besegrat & kämpar mot cancern igen.

Jag ville ha en fast anställning inom samma område jag är utbildad i fast med andra sysslor.
Nu kom den tjänsten, jag sökte & fick den Direkt.
Sjukt Jäkla Stolt & Glad är jag. Lyckan finner inga gränser....

Jag är i hamn, jag kom i mål. Jag fick livet tillbaka & jag tar tillvara på det, fullt ut.


Jag Älskar Livet. <3



Imorse var jag taggad till tusen att ta en Pildamsrunda med hunden när jag vaknade, måste införa mer vardagsmotion i livet kände jag. Det fick stanna vid tanken dock, det var f--n vad det regnade vid den tidpunkten.
Vågahatadettaj-vlaregnandehelaj-vlatiden.......*Suck*

Dök ner i soffan med utsträckta ben & boken 50 Nyanser av honom istället.
Det kändes grymt skönt & som ett gott andrahandsval till promenaden.
Ibland är jag faktiskt sådär driftigt påhittig så jag överträffar mig själv alltså....


Nu ska jag faktiskt återgå till att repetera multiplikationstabeller (Eller hur det stavas) med sonen.

Jippie kalej vad vi får ut nyttigheter av denna Ljuvliga Torsdag.




Puss & Kram till er alla finisar därute.

Love
Anki.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Glad & positiv tjej i mina bästa år. I min blogg kan ni läsa om allt. Bloggar om livets innehåll.

Välkomna in.

Kärlek

 

Myshörnan

 

Liljor

 

Vår vackra Jo´la.

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards